Paul Pogba Ingin Pindah ke Real Madrid Jika Pelatihnya Zidane

Paul Pogba Ingin Pindah ke Real Madrid Jika Pelatihnya Zidane

rjpkr88newsflash – Paul Pogba mengatakan ingin bermain untuk Real Madrid dibawah bimbingan Zinedine Zidane. Di mata gelandang Manchester United (MU) itu, Zidane ialah pelatih kelas dunia.

Berkaitan pengakuan Pogba itu, Zidane mengakui pula kagum pada sang pemain. “Saya begitu suka pada pemain ini, saya kenal ia dengan pribadi,” kata Zidane dalam pertemuan wartawan mendekati pertandingan Real Madrid kontra Huesca seperti diambil dari Sportskeeda, Minggu (31/3/2019).

“Ia ialah pemain yang betul-betul berlainan, beberapa pemain bisa berperan apa yang ia dapat. Ia ialah gelandang yang tahu bagaimana bertahan, menyerang, serta bangun permainan. Dia paham bagaimana lakukan semua hal di lapangan.”

“Tetapi, ia bukan sisi dari pasukan saya, ia di Manchester United, jadi kita mesti menghormati itu,” kata Zidane kembali.

Zidane juga mengaku ingin membawa Pogba ke Real Madrid. “Apa yang ia jelaskan mengenai Madrid serta kemauannya untuk hadir … bila satu hari ada peluang ia ingin tinggalkan MU, kenapa ia tidak hadir ke Madrid,” tutur Zidane.

Kylian Mbappe

Paul Pogba Ingin Pindah ke Real Madrid Jika Pelatihnya Zidane
Paul Pogba Ingin Pindah ke Real Madrid Jika Pelatihnya Zidane

Real Madrid sudah dihubungkan dengan beberapa pemain mendekati bursa transfer musim panas 2019. Satu diantaranya pemain yang masuk radar Los Blancos ialah Kylian Mbappe.

Tetapi, Zidane malas mengulas ketertarikannya pada bintang Paris Saint-Germain itu. “Kami ketahui pemainnya tetapi ia bukan pemain saya. Saya akan tidak bicara sebab menghormatinya, PSG, club kami, serta beberapa pemain saya,” katanya.

Madrid sudah alami musim prestasi rendah yang diawali dibawah manajemen Julen Lopetegui sebelum dia dikeluarkan serta digantikan oleh Santiago Solari.

Rombak Skuat

Zidane diinginkan dapat membawa Reral Madrid mengakhiri musim ini dengan baik. Los Blancos sekarang ada di rangking ke-3 dengan 54 point, ketinggalan 15 angka dari Barcelona yang memuncaki klassemen.

“Ada 10 laga tersisa dan itu hanya satu perihal yang perlu kita pikirkan, mengakhiri musim dengan baik. Bukan sekedar untuk beberapa pemain saya, yang mempunyai kontrak, serta Anda mesti menghargai mereka yang berada di sini,” katanya.

Diluar itu, dia pula mengatakan akan mengubah scuad Real Madrid pada musim panas kelak. “Kamu mesti menghargai pemain yang bukan milikku. Serta itu tidak bermakna jika sesudah itu akan tidak ada pergantian,” pungkasnya.